Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kritický rozbor děl vybraných spisovatelů z různých epoch dějin italské literatury se zvláštním důrazem na aktivní přístup posluchačů a tříbení jejich interpretačních dovedností. Vybraná díla se mění každým rokem. Témata přednášek a seminářů: Identifikace literárního žánru. Vztah vypravěč - hlavní hrdina - autor. Vedlejší postavy. Narativní struktura, syžet, fabule. Styl - lexikum, stylistické roviny, dialogičnost, popisnost, míra expresivity, atd. Časová konstrukce vyprávění. Konstrukce prostoru. Výstavba fikčního světa. Intertextualita - vzory, parafráze, citace. Celková interpretace díla a možné významy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Interpretace literárního textu se zvláštním důrazem na pochopení vnitřních souvislostí literárního díla.
Zdokonalení interpretačních schopností
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Esej, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Marchese. (1983). L'officina del racconto. Mondadori, Milano.
-
C. Segre. (1992). Avviamento all?analisi del testo letterario. Einaudi, Torino .
-
E. D. Hirsch. (1983). Teoria dell?interpretazione e critica letteraria. Mulino, Bologna.
-
L. Doležel. (2003). Heterocosmica. Karolinum, Praha.
|