Vyučující
|
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kováčová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsah kurzu je různorodý. Jedinou podmínkou je, aby byly texty autentické, schopné umožnit konfrontaci s živou jazykovou realitou, v přímém kontaktu se společensko-kulturní realitou Itálie současnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je upevnit znalosti italského jazyka prostřednictvím analýzy autentických textů pocházejících z různých zdrojů a kontextů. Předmětem studia a analýzy tak budou texty různého druhu: kritické texty, recenze, novinové články, texty převzaté z webových stránek a sociálních sítí. U každého textu bude kladen důraz na nejvýznamnější kontextuální a formální aspekty, na charakteristiku použitého jazyka, na jeho slovní zásobu a na jeho syntaktickou strukturu.
Absolvováním tohoto kurzu student získá mnohem konzistentnější znalosti současné italštiny, od které se bohužel italština jazykových učebnic značně vzdaluje. Kontakt a rozvíjení jazykových kompetencí studenta umožní také větší schopnost porozumění italštině v reálných situacích. Student takto více pronikne do skutečně používané italštiny, aktuální a živé, což u něj zvýší zájem o tento jazyk ve všech jeho aspektech.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. Písemný test prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Podle aktuální náplně kurzu..
|