Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Praktické zvládnutí a procvičování gramatických jevů (rod a číslo substantiv a adjektiv, posesíva, časy indikativu, kondicionál, osobní zájmena) a slovní zásoby současné italštiny. Rozvíjení schopností komunikativní interakce s ohledem na správnou výslovnost, intonaci, registr, lexikální a gramatické struktury vhodné pro daný kontext simulující různé každodenní situace. Umět popsat zážitky, události, plány a vyjádřit svůj názor. Rozvíjení schopnosti porozumět, na základě poslechu, italským textům různého typu (rozhovory, zprávy, písně, atd.) se zvláštním zřetelem na schopnost poznat a rozlišit hlavní informace a detaily. Při výuce jsou používány texty v psané podobě, audiovizuální prostředky, internet.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 75 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je praktické zvládnutí italské gramatiky a slovní zásoby v daném rozsahu a rozvíjet schopnost komunikativní interakce.
Zdokonalení jazykových a komunikačních kompetencí v daném rozsahu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. V zápočtovém testu se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Tanzini. (2003). Giochiamo in italiano : cruciverba, rebus e giochi vari per imparare l'italiano divertendosi . Firenze.
-
B. Storni. (1994). Invito al buon italiano : grammatica di riferimento. Guerra, Perugia.
-
Claudio Manella, Antonella Tanzini. (2006). L'italiano da soli : esercizi e test di grammatica italiana : quatro livelli di difficolta, con chiavi . Firenze.
-
Daniela Lombardo, Laura Nosengo, Anna Maria Sanguineti. (2003). L'italiano con i fumetti . Guerra, Perugia.
-
M. C. Peccianti. Parola per parola, livello 1. Giunti Marzocco, Firenze .
-
Pospíšilová, V., Ferrarová, M. (2009). Učebnice současné italštiny - 1. díl. CPRESS - Brno.
-
Silvestrini, Chiucchiú, Minciarelli. (2002). In Italiano. Perugia Guerra.
-
T.Marin. (2007). Nuovo progetto italiano 1,2. Roma.
|