Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Humanistické divadlo 2. Sacra rappresentazione 3. Ariosto 4. Dovizi, Calandra a La venexiana 5. Rosso di San Secondo 6. Niccodemi 7. Eduardo De Filippo 8. Bontempelli 9. Betti 10. Fabbri 11. Fo 12. Dramatizace literárních látek
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit studentovo poznání dějin italského divadla. Při výuce budou analyzovány dochované dramatické texty nebo, pokud jsou k dispozici, záznamy z divadelních inscenací.
Student si prohloubí znalost dějin italského divadla, seznámí se podrobněji s tendencemi vývoje dramatických forem. Pozná zejména kanonická díla italského divadla, uvědomí si v základních obrysech problematiku inscenace dramatického textu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Účast na přednáškách a seminářích, četba zadaných literárních a odborných textů, příprava na zkoušku, vyhovění u zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
F. Cruciani, D. Seragnoli. (1987). Il teatro italiano nel Rinascimento. Mulino, Bologna.
-
M. Apollonio. (1981). Storia del teatro italiano, 1-2. Sansoni, Firenze.
-
M. Baratto. (1985). La letteratura teatrale del Settecento in Italia. Venezia.
-
S. Ferrone. (2001). Carlo Goldoni. Vita, opere, critica, messinscena. Sansoni, Firenze.
-
S. Tofano. (1985). Il teatro all'antica italiana. Bulzoni, Roma.
|