Vyučující
|
-
Skříčková Eva, Mgr. Ph.D.
-
Kováčová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Gramatické jevy: 1. Shoda příčestí minulého; zájmenná částice ne; zájmeno quello; ecco; procenta. 2. Předložka di po výrazech množství; slovosled italské věty. 3. Imperfektum; vedlejší věty předmětné a účelové; zveličující přípona -one. 4. Užívání passata prossima a imperfekta. 5. Budoucí čas; podmínková souvětí I. typu; tra/fra; příslovce ci. Konverzační témata a rozvíjení komunikativních dovedností v italštině: 1. Nakupování; oblečení a móda. 2. Vyprávění prožitých událostí; italský neorealismus. 3. Světové strany; roční období; počasí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí gramatiky a slovní zásoby v daném rozsahu. Pozornost je věnována praktické aplikaci získaných poznatků prostřednictvím jazykových cvičení a rozvíjení schopnosti mluveného projevu.
Student si osvojuje další část italské gramatiky a lexika a procvičí se v komunikativních dovednostech.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. V zápočtovém testu se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Chiucchi?, F. Minciarelli, M. Silvestrini. In italiano. Guerra, Perugia.
-
A. Tanzini. (2003). Giochiamo in italiano : cruciverba, rebus e giochi vari per imparare l'italiano divertendosi . Firenze.
-
J. Janešová. Italština pro samouky. Leda, Praha.
-
V. Pospíšilová, M. Ferrarová, E. Ferrarová. (2008). Učebnice současné italštiny, 1. díl. Computer Press, Brno.
|