Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seminář se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Program semináře navazuje na Didaktiku 1 a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce italského jazyka a jazykovým hrám.
Orientace v dostupných studijních materiálech, využití konkrétních jazykových her ve výuce italské gramatiky.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Didaktika italštiny 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce a její prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Balboni, P. E. (1999). Dizionario di glottodidattica. Guerra Edizioni, Perugia.
-
Balboni, P. E. (1999). Grammagiochi: per giocare con la grammatica. Bonacci, Roma.
|