Předmět: Didaktika italštiny 1

» Seznam fakult » FIF » KRI
Název předmětu Didaktika italštiny 1
Kód předmětu KRI/DID1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Italština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pračkeová Martina, Mgr.
Obsah předmětu
Program je zaměřen na definici pojmů, vývoj metodických směrů, cíle výuky, didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům, roli učitele ve výuce a autonomii žáka. Zvláštní pozornost je pak věnována jazykovým prostředkům a nácviku základních řečových dovedností, komunikativní kompetenci, organizačním formám vyučování a typům vyučovacích hodin, učebnicím italského jazyka, práci s audiovizuálními prostředky, aktivizaci žáků a aktualizaci učiva, typologii cvičení. Dále se pozornost rovněž soustřeďuje na problematiku chyby, kontrolu, zkoušení, hodnocení a klasifikaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurs je určen posluchačům, kteří absolvovali přednášky z obecné didaktiky, pedagogiky a psychologie a mají v budoucnu zájem vyučovat italštinu na různých typech škol. Poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti italského jazyka.
Orientace v dostupných studijních materiálech, využití konkrétních jazykových her ve výuce italské gramatiky.
Předpoklady
Absolvování přednášek z obecné didaktiky a psychologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na seminářích, vypracování referátu a jeho prezentace na předem zvolené téma.
Doporučená literatura
  • Balboni, P. E. (1994). Didattica dell'italiano a stranieri. Bonacci, Roma.
  • Balboni, P. E. (1999). Dizionario di glottodidattica. Guerra Edizioni, Perugia.
  • Balboni, P. E. (1999). Grammagiochi: per giocare con la grammatica. Bonacci, Roma.
  • Balboni, P. E., Porcelli, G. (1991). Glottodidattica e Universit?. La formazione del professore di lingue. Liviana Editrice .
  • Ciliberti, A. (1994). Manuale di glottodidattica. La Nuova Italia.
  • Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
  • Porcelli, G. (1994). Principi di glottodidattica. La Scuola.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Italská filologie (2016) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Italština a italská kultura (2021_2024) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -