Vyučující
|
-
Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Problematika periodizace dějin francouzské literatury 2. Přehled a charakteristika vývoje základních literárních směrů, proudů a tendencí ve francouzské literatuře 3. Současná literární kritika 4. Zásady pro vypracování literárněvědné teze, práce s odbornou literaturou 5. České a francouzské dějiny literatury, literárněvědné publikace, naši nejvýznamnější romanisté 6. Interdisciplinární vazby. Literatura a filozofie, literatura a psychologie, literatura a historie 7. Srovnávací literatura Jednotlivá témata jsou na seminářích doplňována prací s autentickými francouzsky psanými texty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je připravit posluchače na jednotlivé semináře z francouzské literatury všech období, v přehledu je seznámit s hlavními literárními směry a způsobem jejich studia z pohledu literární vědy.
porozumění obecnému vývoji literárních směrů ve francouzské literatuře na pozadí společenských a kulturních změn osvojení schopnosti pracovat s literární terminologií první kroky v dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu rozvinutí schopnosti odborné polemiky
|
Předpoklady
|
Doporučuje se absolvování předmětu Úvod do studia francouzské literatury 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích, znalostí analyzovaných textů a prostudováním příslušné odborné literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Forest, P - Conio, G. (1993). Dictionnaire fondamental du français littéraire. Paris: Bordas.
-
Haman, A. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany, HaH, 1999..
-
Lagarde, A., Michard, L. (1993). Moyen Age, XVIe siecle, XVIIe siecle, XVIIIe siecle, XIXe siecle, XXe siecle. Paris.
-
Petrů, E. (2000). Úvod do studia literární vědy.. Olomouc: RUBICO.
-
Stalloni, Y. (2005). Écoles et courants littéraires. Paris.
-
Šrámek, J. (2013). ., Panorama francouzské literatury od počátků po současnost, 2. díl. Brno.
|