Vyučující
|
-
Bidaud Samuel Henri, doc. PhD.
-
Hildenbrand Benjamin, M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktická cvičení písemného a mluvního projevu jsou založena na práci s texty a médii. Po vysvětlení teorie následují písemná a ústní cvičení zaměřená na problematičtější jaz. jevy (nepravidelná slovesa, konjunktiv), která umožňují studentům pocvičit si dané gramatické jevy a zautomatizovat jejich užívání. Cílem konverzačních cvičení zaměřených na témata z oblasti fr. společnosti a kultury je zdokonalování ústní komunikace ve francouzském jazyce. Na základě článků, lit. textů, dokumentů nebo ukázek z filmů probíhají debaty a polemiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je zopakovat a prohloubit znalosti studentů v oblasti normativní francouzské gramatiky získané v průběhu studia na střední škole a procvičovat ústní komunikaci ve francouzštině.
1/ schopnost správně aplikovat teoretické znalosti z fr. gramatiky v psaném i mluveném projevu 2/ schopnost plynule komunikovat ve francouzském jazyce a účastnit se diskuse k různým otázkám současného života ve francouzské společnosti
|
Předpoklady
|
Podmíněno absolvováním předmětu Jazyková cvičení z francouzštiny 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na seminářích 2. splnění všech požadavků stanovených vyučujícím Zkouška sestává z ústní obhajoby seminární práce, kterou student vypracuje na libovolné téma spojené s obsahem kurzu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bescherelle. (2006). La Conjugaison pour tous. Paris.
-
Galichet, G. (1975). Le français moderne. Que sais-je ?. PUF.
-
Gregoire, M. (2003). Grammaire Progressive Du Francais. Paris: Hachette.
-
Grévisse, M. (2000). Le Bon usage. Paris: Educa Book.
-
Hendrich, J., Radina, O., Tláskal, J. (2001). Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus.
-
Pravdová, M. (1992). Francouzská konverzace: Celostátní vysokoškolská učebnice pro studenty vysokých škol. Praha: SPN.
-
Yaguello, M. (1991). En écoutant parler la langue. Editions du Seuil.
|