Vyučující
|
-
Cassiere François, Dr.
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Probírané tematické okruhy: 1. Interkulturní management-úvod 2. Kulturní šok 3. Komunikace v rámci odlišných kultur 4. Interkulturní management ve firmě: etnocentrický, polycentrický, geocentrický přístup
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zkoušku
- 75 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je podrobně seznámit studenty s interkulturním managementem. Kurz se zabývá kulturními odlišnostmi a způsoby, jak si s nimi zdárně poradit v rámci řízení firmy.
Studenti v průběhu studia předmětu získají znalosti a dovednosti v následujícím rozsahu, které budou schopni prokázat při ukončení předmětu v rámci kontroly studia. Studenti umí komunikovat v interkulturním prostředí ve francouzském jazyce.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se absolvování předmětu Francouzský management 1-2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích a prostudováním příslušné odborné literatury. U zkoušky se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Arzumanyan, L., Berthier, P., Bovis, C. de et col. (2011). Le management des firmes multinationales. Paris.
-
Barabel, M., Meier, O., Teboul, T. (2013). Les fondamentaux du management. Paris.
-
Drummond, V. (2010). Le management interculturel : gérer la dimension multiculturelle dans l´entreprise. Le Mans, Gereso Editions.
-
Chevrier, S. (2010). Le management interculturel. Paris, PUF.
-
Stern, P. ? Schoettl, J.-M. (2013). La Boîte - outils du management. Paris, Dunod.
|