Vyučující
|
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující bloky: 1. Francouzsky píšící autoři v americkém prostředí a specifika jejich tvorby 2. Francouzsky psaná literatura v USA a Kanadě 3. Literatura Ha?ti 4. Přítomnost francouzsky píšících autorů v Jižní Americe 5. Francouzsky píšící ženy-spisovatelky, tematická a jazyková rovina jejich výrazu a její zvláštnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače s dějinami francouzsky psané literatury na americkém kontinentu, jejími hlavními představiteli a jejich páteřními díly.
pochopení zákonitostí koexistence jinojazyčných literatur v americkém prostředí na pozadí společenských a kulturních událostí prohloubení schopnosti pracovat s literární terminologií zdokonalení dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu, aplikovat různé historické i současné metody literární analýzy na konkrétní texty rozvinutí schopnosti odborné polemiky
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
1. pravidelná docházka a aktivní účast na seminářích 2. příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu U zkoušky se prověřuje znalost probíraných frankofonních autorů a jejich výběrových děl.
|
Doporučená literatura
|
-
Fryčer, J. a kol. (2002). Slovník francouzsky píšících autorů. Praha: Libri.
-
Kyloušek, P. a kol. (2009). My, oni, já: hledání identity v kanadské literatuře a filmu. Brno: Host.
-
Kyloušek, P. (2005). Dějiny francouzsko-kanadské a quebecké literatury. Brno: Host.
|