Vyučující
|
-
Krejčí Kateřina, Mgr.
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
-
Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
-
Krausová Linda, Mgr.
-
Horská Libuše, Mgr.
-
Křížová Tereza, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Systematická výuka jazyka na základě práce s učebnicí, doplněná o další poslechová, fonetická, gramatická a jiná cvičení a konverzační aktivity. Probíráno je mj. vyjadřování účelu a kauzality, chronologický popis děje, budoucí čas jednoduchý, podmiňovací způsob, podmínkové věty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto kurzu souvislé jazykové přípravy určené studentům jiných oborů než francouzské filologie je prohloubit znalosti morfosyntaktických a lexikálních norem současné francouzštiny, získaných v kurzu pro začátečníky a mírně pokročilé, s akcentem na rozšíření tematicky zaměřené slovní zásoby a na všeobecné prohloubení jazykových kompetencí. Posluchači tak získají další znalosti nezbytné pro zvládnutí základních komunikačních dovedností v nejrůznějších oblastech. Pro účast v tomto kurzu se předpokládá alespoň mírně pokročilá znalost francouzského jazyka.
Pokročilá znalost francouzštiny.
|
Předpoklady
|
Středně pokročilá znalost francouzštiny.
KRF/DRJ4
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Systematické pozorování studenta
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Le Bougnec, J.-T. (2002). Forum. Méthode de français. Paris: Hachette.
-
Mérieux, R. - Loiseau, Y. (2004). Connexions 1, 2. Paris.
-
Monnerie-Goarin, A. (1991). Bienvenue en France. Méthode de français. Paris: Didier.
|