Vyučující
|
-
Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Inovativní metody 2. Využití ITC ve výuce 3. Film, hudba a literatura ve výuce 4. Jazykové hry 5. Francouzské učebnice
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je představit inovativní metody ve výuce cizího jazyka, umožnit vytvoření ukázkových hodin (s vyhodnocením) a informovat studenty o možnostech na trhu výukových materiálů.
1/ schopnost tvůrčím způsobem využít nové poznatky ve výuce cizích jazyků 2/ orientace v široké škále výukových materiálů
|
Předpoklady
|
Podmíněno absolvováním předmětu Didaktika francouzštiny 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Podmínkou splnění kurzu je pravidelná docházka, vytvoření ukázkové hodiny a prezentace analýzy zvolené francouzské učebnice.
|
Doporučená literatura
|
-
Belz, H. ? Siegrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha, Portál.
-
Bogaards, P. (1988). Langues et apprentissage des langues. Paris.
-
Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
-
Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia.
-
Karsenti, T., Larose, F. (2005). L´intégration pédagogique des tic dans le travail enseignant. Sainte-Foy, Presses de l´Université du Québec.
-
Moirand, S. (1990). Enseigner et communiquer en langue étrangere. Paris.
|