Předmět: Didaktika francouzštiny 1

» Seznam fakult » FIF » KRF
Název předmětu Didaktika francouzštiny 1
Kód předmětu KRF/DID1N
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Francouzština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Didaktika cizích jazyků a její vývoj 2. Role učitele, role žáka 3. Didaktické a metodické principy ve výuce cizího jazyka 4. Stanovení cílů a obsahů výuky cizího jazyka 5. Organizace vyučování 6. Typologie cvičení 7. Hodnocení a klasifikace 8. Problematika chyby, jazykové interference, transfer

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kurzu je připravit studenty na praktické využití získané odbornosti ve výuce francouzského jazyka. Kurz se zaměřuje především na současné tendence ve výuce cizího jazyka.
1/ získání metodologie pro úspěšnou přípravu a organizaci hodiny 2/ schopnost reflektovat potřeby žáka 3/ porozumění komplexní problematice osvojování cizího jazyka
Předpoklady
Žádné.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Podmínkou splnění kurzu je pravidelná docházka, aktivní účast na seminářích a vypracování seminární práce (inovativní zpracování zadaného tématu).
Doporučená literatura
  • Belz, H. ? Siegrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha, Portál.
  • Bogaards, P. (1988). Langues et apprentissage des langues. Paris.
  • Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
  • Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia.
  • Karsenti, T., Larose, F. (2005). L´intégration pédagogique des tic dans le travail enseignant. Sainte-Foy, Presses de l´Université du Québec.
  • Moirand, S. (1990). Enseigner et communiquer en langue étrangere. Paris.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzština se specializací na tlumočení a překlad (2020) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie minor mezifakultní (2021) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzština se specializací na tlumočení a překlad (2021) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie maior (2021) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie (2021) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie minor (2021) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní