Vyučující
|
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pozornost bude věnována následujícím tematickým blokům: 1. Didaktika cizích jazyků a její vývoj 2. Role učitele, role žáka 3. Didaktické a metodické principy ve výuce cizího jazyka 4. Stanovení cílů a obsahů výuky cizího jazyka 5. Organizace vyučování 6. Typologie cvičení 7. Hodnocení a klasifikace 8. Problematika chyby, jazykové interference, transfer
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Připravit studenty pro praktické využití získané odbornosti ve výuce francouzského jazyka. Kurz se zaměřuje především na současné tendence ve výuce cizího jazyka.
1/ získání metodologie pro úspěšnou přípravu a organizaci hodiny 2/ schopnost reflektovat potřeby žáka 3/ porozumění komplexní problematice osvojování cizího jazyka
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
1/ pravidelná docházka 2/ seminární práce (inovativní zpracování zadaného tématu)
|
Doporučená literatura
|
-
Bogaards, P. (1988). Langues et apprentissage des langues. Paris.
-
Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
-
Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia.
-
Moirand, S. (1990). Enseigner et communiquer en langue étrangere. Paris.
|