Vyučující
|
-
Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplň přednášek tohoto předmětu tvoří základní teorie, přístupy a principy výuky cizích jazyků. Studenti jsou seznámeni s vývojem této discipliny a nejvější pozornost je věnována moderním trendům v cizojazyčné výuce. Semináře jsou zaměřeny na rozvoj praktických dovedností. Studenti využívají svých teoretických znalostí v praktických činnostech, řeší praktické problémy při simulacích vyučovacího procesu apod. Semináře jsou propojeny i s ukázkami reálné výuky francouzštiny na česko-francouzské sekci Slovanského gymnázia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Náplní přednášek tohoto předmětu je seznámení se s pojmy používanými v tomto předmětu, se základními teoriemi, přístupy a principy výuky cizích jazyků. Studenti jsou seznámeni s vývojem této discipliny a nejvější pozornost je věnována moderních trendům v cizojazyčné výuce. Semináře jsou zaměřeny na rozvoj praktických dovedností. Studenti využívají svých teoretických znalostí v praktických činnostech, řeší praktické problémy při simulacích vyučovacího procesu apod. Semináře jsou propojeny i s ukázkami reálné výuky francouzštiny na česko-francouzské sekci Slovanského gymnázia.
Získané kompetence odpovídají vymezeným cílům předmětu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Hospitace
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Hausner, M. (2007). Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor.
-
Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
-
Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia.
-
Kalhous, Z., Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
Obst, O. (2002). Obecná didaktika. Olomouc: UP.
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.
|