Vyučující
|
-
Hildenbrand Benjamin, M.A., Ph.D.
-
Krausová Linda, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V semináři jsou procvičovány všechny dovednosti nezbytné pro úspěšné složení zkoušky DALF 1: porozumění čtenému, porozumění slyšenému, mluvený projev, písemný projev. Tyto kompetence jsou rozvíjeny prostřednictvím cvičení obdobného charakteru jako odpovídající zkouškové testy, důraz je kladen mj. na zvládnutí metodologie jednotlivých disciplín.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je příprava posluchačů na mezinárodní zkoušku DALF 1 (úroveň C1). V semináři jsou procvičovány všechny kompetence nezbytné pro úspěšné složení zkoušky: analýza textu, porozumění slyšenému, mluvený projev, písemný projev.
- schopnost analýzy textu, porozumění slyšenému - zlepšení písemného a mluveného projevu (na úrovni C1) - schopnost efektivně postupovat při zkoušce
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Písemný test
Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích a prostudováním příslušné odborné literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Abbadie, C./Chovelon, B./Morsel, M.-H. (2003). L´expression française écrite et orale. Français langue étrang?re B2 - C1. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble.
-
Anthony, S. (2004). Civilisation : Niveau avancé. Paris: Clé International.
-
Guilloux, M./ Herry, C./ Pons, S. (2010). Alter ego 5 ex : méthode de français C1-C2 : cahier de perfectonnement. Paris: Hachette français langue étrang?re.
-
Chevallier-Wixler, D./ Dupleix D./ Jouette, I./ M?gre, B. (2007). Réussir le DALF, niveaux C1-C2 du cadre européen commun de référence. Paris: Didier.
-
Chovelon, B./ Morsel, M.-H. (2002). Le Résumé, le compte rendu, la synth?se : guide d'entraînement aux examens et concours. Grenoble: PUG.
-
Klobert-Kleinert, C., Parizet, M.-L., Poisson-Quinton, S. (2007). C1-C2. Paris, Clé International.
-
Kober-Kleinert, C. (2007). C1-C2 : Activités pour le cadre commun.. Paris: Clé International.
-
Lescure, R./ Chenard, S./ Mubanga Beya, A. et al. (2007). DALF C1-C2 : 250 activités. Paris: Clé International.
|