Vyučující
|
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Krč Eduard, doc. PhDr. Dr.
-
Burianová Zuzana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět seznamuje studenty se způsoby recepce jednotlivých románských literatur v českém prostředí. Recepce je sledována z úhlu historického (ve světle dalších kulturních a materiálních kontaktů s českými zeměmi), tak z hlediska přísněji literárního (osvojování si metrických schémat a literárních forem, inspirace tematikou nebo poetikou cizích děl). Pozornost je věnována i způsobům reflektování románských literatur v českém odborném tisku a v literárních příručkách (význam jednotlivých autorů, periodizace). Zejména je sledována recepce významných klasiků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 85 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 75 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 65 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se způsoby recepce jednotlivých románských literatur v českém prostředí.
pochopení odlišností vývoje recepce jednotlivých románských literatur v českém prostředí
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Student se bude aktivně účastnit na výuce a přednese referát o dílčím problému české recepce románských literatur.
|
Doporučená literatura
|
-
Černý, Václav. (1969). Studie a eseje z moderní světové literatury. Praha.
-
Novotná. (2010). Europe centrale, carrefour des cultures. brno.
-
Pelán, J. (2000). Kapitoly z francouzské a italské literatury. Praha.
|