Vyučující
|
-
Skříčková Eva, Mgr. Ph.D.
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Morálka a literatura. Užitečnost psaní za hranicí literatury 1.Odkaz na teoretiky a učence, jako je např. Todorov, Segre, Yehoshua, Magris a Ferroni 2.Analýza pomocí rozhodnutí Arundhatiho Roye, Václava Havla a zejména Leonarda Sciasci 3.Sciascia a delikt Alda Mora v roce 1979 Jak jsem se snažil stát se moudrým. Já,Odysseus. Kapka a skála Altiera Spinelliho. 1.Hlavní projekt jeho života: vlastní autobiografie 2.Cesta "k boji za lidi v Evropě" 3.Osobitý styl jeho díla a pronikavý pohled na svět zblízka i z daleka
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Tyto přednášky podají informace o italské literatuře a společnosti ve 2.polovině 20.století a poskytnou určité rámování dané problematiky, jež bude ilustrováno na konkrétních textech. Podají informace o vzniku, kompozici a psaní těchto prací, zaměří se na analýzu textuality tohoto období. Znázorní některé linie výzkumu, které jsou nejen přínosem pro lepší pochopení textů, ale také pro jejich umístění v historii literárního jazyka.
|
Předpoklady
|
Znalost italštiny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Afeltra, G., & Cirillo, S. (1994). Dal giornalismo alla letteratura. Milano: Einaudi.
-
Spinelli, A., Rossi, E., Švehlík, M., Richterová, S., & Kotasová, M. Manifesto di Ventotene: per un'Europa liberta e unita = za svobodnou a sjednocenou Evropu.
|