Vyučující
|
-
Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Zákonitosti vývoje dramatické tvorby ve Francii 2.Specifika recepce dramatického žánru v cizím prostředí 3.Specifika recepce francouzské dramatické tvorby v českých zemích 4.Metodologické postupy při výzkumu a zpracování výsledků rešerší v oblasti recepce národní dramatické tvorby jinojazyčnou kulturou
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 120 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 70 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopení zákonitostí recepce francouzské dramatické tvorby v českém prostředí a vlastní tvůrčí přínos k tomuto tématu.
-pochopení zákonitostí vývoje dramatických žánrů -rozvíjení schopnosti odborné polemiky
|
Předpoklady
|
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Student se musí aktivně podílet na výuce předmětu. Ke zkoušce musí ovládat látku v rozsahu přednášek a doporučené odborné literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Ubersfeld, A. (1996). Lire le théatre I-III. Paris.
-
Voždová. (2009). Francouzský vaudeville.Geneze a proměny žánru. Olomouc.
-
Voždová,M.-Špička, J. (2007). Francouzská a italská dramatická tvorba na moravských a slezských divadelních scénách. Olomouc.
|