Okruhy: 1. Plánování digitální kampaně krok za krokem: funkce a role v týmu, sestavení rozpočtu digitální kampaně 2. Plánování digitální kampaně krok za krokem: analýza metrik na sociálních sítích (engagement rate, reach, impressions, CTR, CPC, CPM) 3. Plánování digitální kampaně krok za krokem: využití Google Ads pro politické kampaně 4. Budování a řízení značek v politice a i-branding. 5. Data-driven kampaně: průzkum trhu 6. Data- driven kampaně: SWOT, analýza potenciálu 7. Data-driven kampaně: voličský profil 8. Data-driven kampaně: segmentace a cílení skrze digitální nástroje 9. Tvorba message a storytelling v kampaních (archetypální narativy) 10. Vizuály ve volebních kampaních 11. Digitální vs. tradiční nástroje v politické komunikaci: aneb koho a kde oslovuji 12. Přímé a nepřímé efekty politické komunikace v digitálním prostředí 13. Digitální kampaně v praxi: hostující přednáška experta z praxe Literatura: Povinná literatura Coelho, P.M.F., Correia, P.A.P., Medina, I.G. 2017. "Social Media: A New Way of Public and Political Communication in Digital Media." International Journal of Interactive Mobile Technologies 11(6): 150-157. Dostupné zde: https://online-journals.org/index.php/i-jim/article/view/6876/4706 Dommett, K. (2019) "Data-driven political campaigns in practice: understanding and regulating diverse data-driven campaigns." Internet Policy Review, 8 (4). Dostupné zde: https://policyreview.info/pdf/policyreview-2019-4-1432.pdf Frankel, M. 2018. Psychographics: the behavioural analysis that helped Cambridge Analytica know voters'minds. Dostupné zde: https://theconversation.com/psychographics-the-behavioural-analysis-that-helped-cambridge-analytica-know-voters-minds-93675 Liebhart, K., Bernhardt, P. 2017. "Political Storytelling on Instagram: Key Aspects of Alexander Van der Bellen's Successful 2016 Presidential Election Campaign." Media and Communication 5(4): 15-25. Schneiker, A. 2018. "Telling the Story of the Superhero and the Anti-Politician as President: Donald Trump's Branding on Twitter." Political Studies Review, 17(3):210-223. Simmons, G. 2008. "Marketing to postmodern consumers: introducing the internet chameleon." European Journal of Marketing, 42(3/4): 299-310. Doporučená literatura: Voter Files: Political data about you. Dostupné zde: https://ourdataourselves.tacticaltech.org/posts/voter-files/
|
Jednosemestrální kurz je koncipován jako komplexní představení teoretických i praktických nástrojů nezbytných k přípravě a řízení profesionální politické kampaně založené na důkladné analýze dat. Studenti se seznámí s důležitými principy tvorby volebních strategií, typologií analýz dat o elektorátu (tvorba voličského profilu), segmentaci voličů na základě sociodemografických a geografických dat. Prostřednictvím interaktivních seminářů si studenti vyzkouší tvorbu návrhu ucelené komunikační strategie, včetně nástrojů měření její efektivity (metriky sociálních sítí, data o mediálních návycích elektorátu). Studenti rozděleni do pracovních skupin si v rámci simulace vyzkouší veškeré aspekty přípravy data driven politické kampaně, od počáteční tvorby značky, analýzy trhu a elektorátu, positioningu až po tvorbu odpovídajících narativů či visuálů. Součástí simulace je i praktická ukázka využití veškeré práce s daty při tvorbě konkrétních výstupů pro média a sociální sítě.
|