Předmět: Příprava a vedení data-driven politických kampaní

» Seznam fakult » FIF » KPE
Název předmětu Příprava a vedení data-driven politických kampaní
Kód předmětu KPE/SPDDK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ostrá Daniela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Okruhy: 1. Plánování digitální kampaně krok za krokem: funkce a role v týmu, sestavení rozpočtu digitální kampaně 2. Plánování digitální kampaně krok za krokem: analýza metrik na sociálních sítích (engagement rate, reach, impressions, CTR, CPC, CPM) 3. Plánování digitální kampaně krok za krokem: využití Google Ads pro politické kampaně 4. Budování a řízení značek v politice a i-branding. 5. Data-driven kampaně: průzkum trhu 6. Data- driven kampaně: SWOT, analýza potenciálu 7. Data-driven kampaně: voličský profil 8. Data-driven kampaně: segmentace a cílení skrze digitální nástroje 9. Tvorba message a storytelling v kampaních (archetypální narativy) 10. Vizuály ve volebních kampaních 11. Digitální vs. tradiční nástroje v politické komunikaci: aneb koho a kde oslovuji 12. Přímé a nepřímé efekty politické komunikace v digitálním prostředí 13. Digitální kampaně v praxi: hostující přednáška experta z praxe Literatura: Povinná literatura Coelho, P.M.F., Correia, P.A.P., Medina, I.G. 2017. "Social Media: A New Way of Public and Political Communication in Digital Media." International Journal of Interactive Mobile Technologies 11(6): 150-157. Dostupné zde: https://online-journals.org/index.php/i-jim/article/view/6876/4706 Dommett, K. (2019) "Data-driven political campaigns in practice: understanding and regulating diverse data-driven campaigns." Internet Policy Review, 8 (4). Dostupné zde: https://policyreview.info/pdf/policyreview-2019-4-1432.pdf Frankel, M. 2018. Psychographics: the behavioural analysis that helped Cambridge Analytica know voters'minds. Dostupné zde: https://theconversation.com/psychographics-the-behavioural-analysis-that-helped-cambridge-analytica-know-voters-minds-93675 Liebhart, K., Bernhardt, P. 2017. "Political Storytelling on Instagram: Key Aspects of Alexander Van der Bellen's Successful 2016 Presidential Election Campaign." Media and Communication 5(4): 15-25. Schneiker, A. 2018. "Telling the Story of the Superhero and the Anti-Politician as President: Donald Trump's Branding on Twitter." Political Studies Review, 17(3):210-223. Simmons, G. 2008. "Marketing to postmodern consumers: introducing the internet chameleon." European Journal of Marketing, 42(3/4): 299-310. Doporučená literatura: Voter Files: Political data about you. Dostupné zde: https://ourdataourselves.tacticaltech.org/posts/voter-files/

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Jednosemestrální kurz je koncipován jako komplexní představení teoretických i praktických nástrojů nezbytných k přípravě a řízení profesionální politické kampaně založené na důkladné analýze dat. Studenti se seznámí s důležitými principy tvorby volebních strategií, typologií analýz dat o elektorátu (tvorba voličského profilu), segmentaci voličů na základě sociodemografických a geografických dat. Prostřednictvím interaktivních seminářů si studenti vyzkouší tvorbu návrhu ucelené komunikační strategie, včetně nástrojů měření její efektivity (metriky sociálních sítí, data o mediálních návycích elektorátu). Studenti rozděleni do pracovních skupin si v rámci simulace vyzkouší veškeré aspekty přípravy data driven politické kampaně, od počáteční tvorby značky, analýzy trhu a elektorátu, positioningu až po tvorbu odpovídajících narativů či visuálů. Součástí simulace je i praktická ukázka využití veškeré práce s daty při tvorbě konkrétních výstupů pro média a sociální sítě.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Písemná zkouška, skupinový semestrální projekt, aktivní účast na seminářích, seminární úkoly, četba povinné literatury
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Sociálněvědní analytik (2023) Kategorie: Sociální vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní