Předmět je určen studentů DSP Politologie, kteří se specializují na oblasti politické komunikace, volebních kampaní a politického marketingu. Předmět pokrývá následující tematické okruhy: - Média, politický marketing a demokracie - Účinky médií a volebních kampaní - Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní - Teoretické koncepty v politickém marketingu - Politická reklama a zábavné formáty v politice - Marketingová komunikace a politický management - Metody výzkumu v politické komunikaci a PM - Sociální média a volební kampaně - Personalizace a role osobností v politice - Emoce v politické komunikaci - Propaganda, dezinformace a manipulace v politické komunikaci - Populismus v politické komunikaci Obsah předmětu je individuálně směřován k odbornému profilu studenta. Předmět je založen na samostatném studiu mezinárodně uznávané odborné literatury v oblastech politické komunikace, kampaní a politického marketingu. Předmět je realizován individuálně popřípadě v malé skupině studentů. Předmět je vystavěn na četbě a studiu zadané odborné literatury a následných individuálních konzultacích. Student navrhne seznam deseti odborných monografií až třiceti odborných článků. Vyučující mohou seznam rozšířit o jimi navržené knihy nebo články. Z konečného seznamu vyučující vyberou tři (monografie) až deset (odborných článků) textů k nastudování, které budou sloužit jako základ ke zkoušce. Počet a charakter textů zohledňuje jejich rozsah a akademický význam. Texty jsou vybírány tak, aby vhodným způsobem individuálně směřovaly odborný teoretický profil každého studenta DSP. Student diskutuje obsah zadaných textů s vyučujícími na individuálních nebo skupinových seminářích. Předmět je zakončen zkouškou před zkušební komisí, které je dvoučlenná a je složena z obou vyučujících daného předmětu. Při zkoušce jsou šířeji diskutována témata obsažená v zadané literatuře i nastudovaná literatura samotná. Předmět cílí na schopnost studentů kriticky se zamýšlet nad klíčovými pracemi v oblastech politické komunikace, kampaní a politického marketingu.
|