Vyučující
|
-
Tabacchini Paolo, Mgr. Ph.D.
-
Faltýnek Dan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Matlach Vladimír, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do kurzu: obsah a cíle předmětu 2. Historie a vývoj písma 3. Typologie a sémiotická charakteristika různých písem 4. Digitalizovaná komunikace 5. emoji, mémy a jiné ne-lineární obsahy digitální komunikace 6. Eye-tracking experiment design 7. Pilotní experiment 1 8. Pilotní experiment 2 9. Závěry, interpretace experimentů a diskuze 10. Četba díla Rethinking Writing, vybrané kapitoly 11. Četba díla De la Grammatologie, vybrané kapitoly 12. zápočet
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
In this course we will study the so-called Digital Writing as a specific newly formed writing system within an ensemble of other writing systems and in comparison with them. The major task of the course will be for the students to design a pilot eye-tracking experiment to test the cognitive differences in reception of different writing systems (a comparative study).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
četba zadané literatury, aktivní účast v hodinách, vypracování zápočtu (eye-tracking experiment). Pravidelná docházka, maximálně povolené jsou dvě absence.
|
Doporučená literatura
|
-
Albahari, Joseph, Ben Albahari, and Peter Drayton. (2012). C# 5.0 in a Nutshell.
-
Clark, Dan. (2013). Beginning C# Object-oriented Programming.
-
Eeles, Peter, and Peter Cripps. (2011). Architektura Softwaru. Brno.
-
Halvorson, Michael. (2010). Microsoft Visual Basic 2010: Krok Za Krokem. Brno.
-
Pehlivanian, Ara, and Don Nguyen. (2014). JavaScript okamžitě. Brno.
|