Název předmětu | Když je román kráítký |
---|---|
Kód předmětu | KOL/KROK |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cortázar, J. (1963, česky 2008) Nebe, peklo, ráj (Rayuela). Praha: Dokořán. Perec, G. (1978, česky 2017) Život návod k použití. Praha: Rubato. Pavić, M. (1984, česky 2011) Chazarský slovník: Román Lexikon v 100 000 slovech. Praha: Mladá fronta.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Stalo se Vám, že jste dočetli román a želeli toho, že končí? Ale pozor, nemyslíme tím, že byste příběhy svých hrdinů chtěli prodlužovat do nekonečna, že byste je chtěli vidět v paralelních scénářích, že byste chtěli jejich osudy různě kombinovat, tuto bohulibou intenci ponechejme oblasti fanfikce. V našem semináři vybereme román (a tady samozřejmě záleží, jak si jej definujeme, může se tedy stát, že vybereme Bratry Karamazovy, Stmívání, Bytí a čas, nebo některou knihu ze Starého zákona), najdeme v něm švy, ty rozpáráme, do vzniklých mezer vložíme "postradatelné kapitoly", abychom si vypůjčili název použitý Cortázarem, a knihu znovu sešijeme. Co bude v postradatelných kapitolách? To záleží na Vás účastnicích a účastnících. Každý do každého švu (bude jich zhruba tolik, co seminářů) navrhne vlastní kapitolu. Ale ještě jeden pozor, o vybraných kapitolách budeme hlasovat, bude třeba obhájit, proč je právě ta vaše nezbytnou postradatelnou kapitolou. Prostor je sice nafukovací, ale ne neomezeně, budeme neúprosně kapitoly vybírat a zamítat. Těšíte se až něco doplníte do Vaší oblíbené knihy? Tak který román budeme krájet a rozšiřovat? Pozn.: za tento nápad vděčíme Jitce Cardové, která s ním přišla někdy v roce 2006, tehdy jsme krájeli "Událost ve zdviži" Věry Linhartové
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Aktivní kreativní účast v semináři |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Obecná lingvistika a teorie komunikace maior pro Lingvistiku a Digital Humanities (2021) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Obecná lingvistika a teorie komunikace maior (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Obecná lingvistika (2021) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Obecná lingvistika a teorie komunikace minor pro Lingvistiku a Digital Humanities (2021) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Obecná lingvistika a teorie komunikace minor (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Obecná lingvistika maior (2019) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |