Vyučující
|
-
Faltýnek Dan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vývoj mediačních technologií, jejich institucionalizace má významný vliv na strukturu komunikačních vztahů jako celek, zejména v sémiotickém smyslu. Proměny struktury spočívají v proměnách vztahů mezi médiem, kanálem a substanční povahou kódu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií nových médií, různými definicemi nových médií, jejich rolí v komplexu komunikačních procesů, jejich vlivy na podoby poznání. Jedním z cílů předmětu je také zodpovědět otázku, do jaké míry ovlivňuje mediální aspekt komunikační kvalitu a kvantitu.
Obeznámenost s teoretickou reflexí nových médií Seznámení se základní terminologií, koncepcemi a mezemi zkoumání nových médií
|
Předpoklady
|
Určeno pro studenty DSP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
(1) Pravidelná účast (2) Pravidelná příprava / četba zadané literatury
|
Doporučená literatura
|
-
ČMEJRKOVÁ, S. - HOFFMANNOVÁ, J. (ed.). Jazyk, média, politika. Praha: Academia, 2003..
-
Foret, M. - Lapčík, M. - Orság, P. (eds.). (2008). Média dnes. Reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. Olomouc.
-
Foret, M. e. a., eds. (2009). Kultura, média, komunikace. Olomouc.
-
Kořenský, J. (2004). Člověk- řeč-poznání. Olomouc: UP.
|