Předmět: Specializační kurz systematické muzikologie 1: Aplikovaná hudební psychologie

» Seznam fakult » FIF » KMU
Název předmětu Specializační kurz systematické muzikologie 1: Aplikovaná hudební psychologie
Kód předmětu KMU/SSK1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stratilková Martina, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do role hudby v každodenním životě 2. Přehledové výzkumy hudby v každodenním životě 3. Hudba v pracovním prostředí 4. Hudba a mentální výkon 5. Hudba při řízení auta 6. Situační faktory hudebních preferencí 7. Hudba a prostředí obchodu 8. Hudba a reklama 9. Hudební subkultury 10. Hudba a problémové chování 11. Hudba a zdraví, muzikoterapie

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 38 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s psychologickou rovinou hudby a s jejím místem v různých situacích každodenního života.
Student získá přehled o duševních jevech, provázejících hudební činnosti v každodenním životě, seznámí se s metodami získávání nových poznatků o hudebně psychologických jevech. Student pozná především nejaktuálnější témata a přístupy.
Předpoklady
Student by měl mít vztah k hudbě a zajímat se o její psychologický význam.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Seminární práce

Dostatečná, aktivní účast ve výuce (max. 3 absence), referát z odborného článku (z publikovaného empirického výzkumu), spolehlivá znalost problematiky v rozsahu přednesené látky a základní literatury.
Doporučená literatura
  • Bačuvčik, Radim. (2014). Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komunikace. Zlín.
  • Franěk, Marek. (2005). Hudební psychologie, s. 198-216. Praha: Karolinum.
  • North, Adrian a Hargreaves, David J. (2009). The Social and Applied Psychology of Music. Oxford.
  • Poledňák, Ivan. (1984). Stručný slovník hudební psychologie, Editio Supraphon, Praha 1984. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2015) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikologie (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikologie (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2015) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikologie (2024) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2019) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikologie (2022) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -