Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kritéria psaného textu. Normostrana, bibliografická citace, odkazový a poznámkový aparát, zásady počítačové typografie, jazyk odborných textů. Příprava k písemné práci. Shromáždění informací z literatury a pramenů, práce s katalogy (zvláště s RILM). Stanovení cíle práce a hypotéz, osnova práce, teze, konspekt, excerpta, poznámky, anotace, resumé. Struktura práce. Soupisy literatury a pramenů, rejstříky, přílohy. Zásady psaní recenze na umělecké dílo či výkon.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Proseminář se připíná k přednášce Úvod do studia hudební vědy. Jde o praktické objasnění jevů z přednášek a o první vstupy do samostatné muzikologické práce (referáty - tj. pokusy o rešerše, anotace, konspekty, zprávy, kritiky, stati apod.) včetně diskuzí apod.
Student bude znát reprezentativní tituly české hudební vědy. Osvojí si principy psaného odborného textu a vědecké diskuse.
|
Předpoklady
|
Žádné podmiňující předměty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
1. Vypracování písemných úkolů. 2. Pravidelná docházka.
|
Doporučená literatura
|
-
Fukač Jiří - Poledňák Ivan. Úvod do studia hudební vědy. Praha.
-
Kol. autorů:. (1988). Hudební věda I-III. Praha 1988. Praha.
-
Nicole Schwindt-Gross. (1992). Musikwissenschaftliches Arbeiten. Hilfsmittel-Techniken-Aufgaben. Kassel 1992.. Kassel.
-
Spousta, Vladimír. (2009). Vádemékum autora odborné a vědecké práce humanitního a sociálního zaměření. Brno.
-
Šesták, Zdeněk. (2000). Jak psát a přednášet o vědě. Praha.
|