Název předmětu | Přehrávky k dějinám hudby 2. poloviny 20. století |
---|---|
Kód předmětu | KMU/P20-2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný, Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět se připojuje k přednášce a semináři Dějiny hudby 20. st. 2. Poslech a výklad stěžejních děl tohoto období: P. Boulez: Polyphonie X, Poésie pour pouvoir, Structures I, Le marteau sans maître, Improvisations sur Mallarmé P. Schaffer, P. Henry: Spectacle Lyrique Orphée 53 K. Stockhausen: Gruppen für drei Orchester, Gesang der Junglinge, Gruppen, Kontakte für elektronische Klänge, Klavier und Schlagzeug oder für elektronische Klänge allein, Zyklus für einen Schlagzeuger, Klavierstück XI, Mantra, Stimmung K. Penderecki: Anaklasis, Thren, Lukášovy Pašije G. Ligeti: Atmosph?res, Nouvelles Aventures, Lontano, Continuum W. Lutoslawsky: Smuteční hudba, Benátské hry J. Cage: Music of Changes, Sonatas and Interludes, Concerto for Prepared Piano and Chamber Orchestra L. Dallapicola: Canti di prigionia O. Messiaen: Mode de valeurs et d´intensités, Turangalila Symphony, Catalogue d'oiseaux, Quatuor pour la fin du temps S. Reich: It's Gonna Rain, Come Out, Piano Phase, Violin Phase, Drumming, Clapping Music Benjamin Britten Peter Grimes P. Glass: Einstein on the Beach, Powaqatsi T. Riley: Dorian Reeds, In C, Persian Surgery Dervishes G. Scelsi: Tre pezzi L. Nono: Il canto sospezo, Fragmente-Stille, An Diotima M. Kagel: Anagrama L. Berio: Sinfonia
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je rozvíjení poslechových zkušeností v oblasti hudby 2. pol. 20. století.
Student získá poslechovou zkušenost s hudbou 2. poloviny 20. století. Své znalosti bude moci aktivně využít v hudebně dramaturgické činnosti. |
Předpoklady |
Současné absolvování předmětu Dějiny hudby 20. st. 2.
KMU/P20-1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Didaktický test
Absolvování semináře. Poslechový test. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2015) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2022) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |