Název předmětu | Přehrávky k dějinám hudby 1. pol. 20. století |
---|---|
Kód předmětu | KMU/P20-1 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný, Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět se připojuje k přednášce a semináři Dějiny hudby 20. st. 1. Poslech a výklad stěžejních děl tohoto období: G. Mahler: Píseň o zemi I. Stravinskij: Svěcení jara A. Schönberg: Smyčcový kvartet č. 2 op. 10, smyčcový sextet Zjasněná noc op. 4, Smyčcový kvartet 0 D dur, Očekávání, Pierrot lunaire op. 21, Klavírní kusy op. 11, Mojžíš a Áron I. Stravinskij: Svěcení jara, Příběh vojáka, Pulcinella A. Zemlinsky: Lyrická symfonie C. Debussy: Smyčcový kvartet, Radostný ostrov F. Schreker: Vzdálený zvuk, Poznamenaní F. Busoni: Elegie, Sonatina seconda L. Janáček: Zápisník zmizelého B. Bartók: Allegro barbaro, Hudba pro smyčce, bicí a celestu, Podivuhodný mandarín, Hrad knížete Modrovouse A. Webern: Pět písní op. 4, Pět kusů op. 10, Šest bagatel pro smyčcový kvartet op. 9, Koncert pro devět nástrojů op. 24 A. Berg: Vojcek, Houslový koncert S. Prokofjev. Symfonie č. 1 D dur "Klasická" op. 25 A. Honneger: Pacifik 231, Rugby, Jana z Arku na hranici Ch. Ives: Nezodpovězená otázka, Tři místa v Nové Anglii (A New England Symphony) Á. Copland: El Salón México E. H. Cowel: Aeolian Harp, The Banshee Var?se: Amériques, Ionisation, Po?me électronique
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je rozvíjení poslechových zkušeností v oblasti hudby 1. pol. 20. století.
Student získá poslechovou zkušenost s hudbou 1. poloviny 20. století. Své znalosti bude moci aktivně využít v hudebně dramaturgické činnosti. |
Předpoklady |
Současné absolvování předmětu Dějiny hudby 20. st. 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Didaktický test
Absolvování semináře. Poslechový test. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2022) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2015) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Uměnovědná studia (2024) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |