Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Dvojhlasý kontrapunkt: cantus firmus, kontrapunkt 1:1, 2:1, 4:1, synkopický kontrapunkt, smíšený kontrapunkt, volný polyfonní dvojhlas, dvojhlasá imitace. Práce s textem. Úvod do tříhlasého vokálního kontrapunktu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Kurz seznamuje studenty s problematikou vokální kontrapunktu dvojhlasého a tříhlasého.
Student by se měl orientovat v problematice vokálního kontrapunktu.
|
Předpoklady
|
Student by se měl bezpečně orientovat v hudební nauce a harmonii.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Student vypracuje dvojhlasý imitační kontrapunkt na téma zadané pedagogem. Vypracování vybraných kontrapunktů ke cantu firmu. Rozprava o problematice dvojhlasého a tříhlasého vokálního kontrapunktu. domácí vypracování zadaných kontrapunktických úloh z učebnice Zdeňka Hůly. 70 procentní účast ve výuce, aktivní účast ve výuce, 70 procentní úspěšnost v závěrečném zkušebním testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Hůla, Zdeněk. Nauka o kontrapunktu. Praha 1985..
-
Jeppesen, Knud. Kontrapunkt, Leipzig 1956..
|