Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Stylová cvičení: expozice fugy, klasicistní variace, tvoření různých faktur klavírního doprovodu, vytváření klavírních výtahů, instrumentace klavírní faktury (klasicistní, romantická, impresionistická), jednohlasá kompozice pro dechový, nebo smyčcový nástroj, tvorba patternů, minimalistické postupy, mikrointervalika, skladba pro preparovaný klavír.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Kurz seznamuje studenty se základy kompoziční práce.
Student získá přehled o metodách kompoziční práce a kompozičního myšlení.
|
Předpoklady
|
Student by se měl dobře orientovat v problematice harmonie, kontrapunktu a hudební analýzy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Student vypracuje zadaná kompoziční stylová cvičení, případně i vlastní kompozice. 70 procentní účast ve výuce, aktivní účast ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Karkoschka, Erhard. Das Schrifftbild der neuen Musik, Celle 1966.
-
Vačkář, Václav, Vačkář, Dalibor. Instrumentace symfonického orchestru a hudby dechové, Praha 1954.
-
Zich, Jaroslav. (1987). Kapitoly a studie z hudební estetiky. Praha.
|