Vyučující
|
-
Stratilková Martina, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Keprt Marek, MgA. Ph.D.
-
Hasíková Miriam, Mgr.
-
Pechač Marek, Mgr. et Mgr.
-
Yansori Ali, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Some facts about sound. Pitch. Volume, or loudness. Musical notation: Rhythm. 2. How the orchestra grew. Sonata. Concerto. Piano. 3. Programme music. The symphonic poem, or tone poem. 4. The birth of polyphony. 5. The music of China. 6. The music in Africa. 7. Interview with a composer George Crumb. 8. The profile of an ideal music critic. 9. Classical music in performance. The concert. A music heritage. Profesional musicians. The solo recital. New orchestras. Wider audiences, Modern performers. Recording. 10. Early music (1000-1600). Church music. Polyphony, The motet. Instrumental music. Composers and players. Religious division. The musical legacy. 11. 19th-century Romanticism. 19th-century nationalism. Russia. Bohemia. Norway. 19th-century choral music. Late Romanticism. 12. The variety of musical styles. Fingerprints of musical style. Melody. Texture.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 84 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Interpretace cizojazyčného textu 1 je získání znalosti angličtinya zvládnutí její hudební terminologie, což umožňuje porozumět cizojazyčné literatuře o hudbě a komunikovat se zahraničními kolegy. Konkrétní náplň předmětu je volena skupinově či individuálně s ohledem na jazykovou vyspělost a hudebně historickou či hudebně teoretickou vyspělost studentů.
1.Znalost cizojazyčné hudební a muzikologické terminologie. 2.Schopnost porozumět cizojazyčným muzikologickým textům. 3.Student bude schopen získávat potřebné informace ke studiu a ke své práci také ze zahraničních muzikologických publikací a cizojazyčných internetových zdrojů.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se alespoň začátečnická znalost vybraného cizího jazyka. Student musí ovládat základní muzikologickou terminologii v češtině, aby byl schopen interpretovat cizojazyčné muzikologické termíny. Student musí bezpečně ovládat česká gramatická pravidla, aby se mohl zorientovat v gramatice cizího jazyka.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
1. Překlad vybraného cizojazyčného textu z oblasti hudební teorie, historie či systematické hudební vědy do češtiny a vypsání odborných termínů.
|
Doporučená literatura
|
-
Další literatura podle muzikologického zaměření a jazykové vyspělosti studenta..
-
(1999). Die Musik in Geschichte und Gegenwart.. Kasel-Basel.
-
(1982). Larousse de la musique. 2.. Paris.
-
(2001). The New Grove Dictionary of Music and Musicians. London.
-
Líznerová, Zora. (1992). Musicology. Praha.
-
Pravdová, Marie; Pravda, Miroslav. (2008). Francouzská konverzace. Praha: Fortuna.
-
Vičar Jan - Vičarová Eva. (2013). Academic English for Humanities. Musicology. Olomouc.
|