Název předmětu | Hudební pedagogika |
---|---|
Kód předmětu | KMU/HP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Tematické okruhy: 1. Hudební pedagogika předmět, metody a cíl vědního oboru. 2. Vývoj hudební pedagogiky ve světě. 3. Vývoj hudební pedagogiky v našich zemích. 5. Současné otázky hudební pedagogiky. 6. Psychologická dimenze hudební pedagogiky. 7. Sociologická dimenze hudební pedagogiky. 8. Hudební výchova jako aplikační vyústění hudební pedagogiky. 9. Jan Amos Komenský a jeho podněty. 10. Otakar Hostinský a jeho podněty. 11. Vladimír Helfert a jeho podněty. 12. Ivan Poledňák a jeho podněty. 13. Experiment.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Získání přehledu v historii a teorii hudební pedagogiky. Znalost hudebně výchovných a vzdělávacích metod a koncepcí, orientace v oblastech výzkumného působení a aktuálních otázkách předmětu.
Dějiny vyučování hudbě, teoretická reflexe hudební pedagogiky |
Předpoklady |
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou
Účast ve výuce, referát. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |