| Název předmětu | Hudební pedagogika |
|---|---|
| Kód předmětu | KMU/HP |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
|
| Obsah předmětu |
|
Tematické okruhy: 1. Hudební pedagogika předmět, metody a cíl vědního oboru. 2. Vývoj hudební pedagogiky ve světě. 3. Vývoj hudební pedagogiky v našich zemích. 5. Současné otázky hudební pedagogiky. 6. Psychologická dimenze hudební pedagogiky. 7. Sociologická dimenze hudební pedagogiky. 8. Hudební výchova jako aplikační vyústění hudební pedagogiky. 9. Jan Amos Komenský a jeho podněty. 10. Otakar Hostinský a jeho podněty. 11. Vladimír Helfert a jeho podněty. 12. Ivan Poledňák a jeho podněty. 13. Experiment.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Získání přehledu v historii a teorii hudební pedagogiky. Znalost hudebně výchovných a vzdělávacích metod a koncepcí, orientace v oblastech výzkumného působení a aktuálních otázkách předmětu.
Dějiny vyučování hudbě, teoretická reflexe hudební pedagogiky |
| Předpoklady |
|
Nejsou
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou
Účast ve výuce, referát. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie maior (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |