Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.MANAGEMENT, KULTURA: vymezení základních pojmů 2.PLÁNOVÁNÍ: charakter a význam plánování, základní prvky plánování, druhy plánů, analýza SWOT, stanovení cílů a priorit 3.ORGANIZOVÁNÍ: proces organizování, organizační struktura, systém OSCAR 4.VEDENÍ: základní pojmy, teorie motivace pracovního chování, styl vedení 5.KONTROLOVÁNÍ: základní kategorie kontrolního procesu, fáze kontrolního procesu, kontrolní procesy, zásady efektivní kontroly 6.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V HUDEBNÍM UMĚNÍ I: rámec pro vypracování strategie, formulace poslání 7.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V HUDEBNÍM UMĚNÍ II: znalost a analýza prostředí, vnitřní analýza, strategie 8.STRUKTURA A FUNGOVÁNÍ HUDEBNÍHO ŽIVOTA: média, hudební nakladatelství a vydavatelství, gramofonové společnosti, agentury, živé provozování hudby, hudební školství, místní a regionální kultura 9.MARKETING I: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém 10.MARKETING II: marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace, marketingový mix, marketingový plán 11.FUNDRAISING: zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán 12.AUTORSKÉ PRÁVO
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Uvést do základní odborné terminologie oboru, představit manažerské funkce, poskytnout přehled o struktuře a fungování hudebního života s důrazem na české prostředí. Na příkladech z hudební praxe představit pojmy a procesy z oblasti managementu, marketingu, autorského práva a možnosti financování kulturních institucí a projektů.
Osvojit si základní terminologii oboru, znát manažerské funkce, orientovat se ve struktuře a fungování hudebního života v České republice, znát základní pojmy a procesy marketingu a praktické aplikace autorského práva při organizování hudebních aktivit, znát možnosti financování hudebních projektů v České republice a typy projektových žádostí.
|
Předpoklady
|
Od studenta se očekává aktivní postoj k hudebnímu dění jak v jeho blízkém okolí, tak na tuzemské a mezinárodní scéně.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- aktivní účast ve výuce - seminární práce (vypracování strategického plánu hudební instituce) - min. 70% úspěšnost v závěrečném testu (písemná zkouška)
|
Doporučená literatura
|
-
Allen, Paul. (2011). Artist Management for the Music Business. Burlington, MA, USA.
-
Bačuvčík, Radim. (2011). Marketing smyfonických orchestrů- Publikum a veřejnost moravských filharmonií. Zlín.
-
Cimbálníková, Lenka. (2010). Základy managementu. Olomouc.
-
Hagoort, Griep. (2009). Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha.
-
Johnová, Radka. (2007). Marketing umění a kulturního dědictví. Praha.
-
Kaiser, Michael. (2010). Leading Roles: 50 Questions Every Arts Board Should Ask. Lebanon, NH, USA.
-
Kaiser, Michael. (2009). Strategické plánování v umění. Praktický průvodce. Praha.
-
Smolíková, Marta. (2008). Management umění. Praha.
|