-
BÍLEK, P. A. (ed.). Tesilová kavalérie: popkulturní obrazy normalizace. Příbram: Pistorius a Olšanská, 2010.
-
BLÜML, J. (ed.). Popular Music in Communist and Post-Communist Europe. Berlin: Peter Lang, 2019.
-
HONS, M. Hudba jako horký tep života. Praha: Togga, 2015.
-
CHEW, Geoffrey, Mikuláš BEK a Petr MACEK. (ed.). Socialist realism and music. Sborník příspěvků z 36. ročníku Mezinárodního hudebně vědného kolokvia. Praha: Koniasch Latin Press 2004.
-
KUDRNA, L. Kapela: pozadí akce, která stvořila Chartu 77.. Praha: ÚSTR, 2017.
-
Mazierska, H. Popular Music in Eastern Europe. London: Palgrave, 2016.
-
MERVART, Jan. Kultura v karanténě: umělecké svazy a jejich konsolidace za rané normalizace. Praha: NLN, s.r.o., Nakladatelství Lidové noviny, 2015. Knižnice Dějin a současnosti..
-
PANTŮČEK, Viktor. : Socialist realism in Czechoslovakia? part 1. Czech Music Quarterly, 2016, č. 2, s. 16-23..
-
PANTŮČEK, Viktor. Music in Czechoslovakia in the Stalinist era part 3. Czech Music Quarterly, Praha: Hudební informační středisko, 2016 č. 4, s. 28-35..
-
PANTŮČEK, Viktor. ?Nové, opravdu realistické opery.? Činnost operního kolektivu brněnské odbočky Svazu československých skladatelů 1949-1954, Musicologica Brunensia 2013, roč. 48, č. 1, s. 87-97.
-
PANTŮČEK, Viktor. Socialist realism in Czechoslovakia? part 2. Czech Music Quarterly, 2016, č. 3, s. 33-39..
-
PANTŮČEK, Viktor. Vznik brněnské odbočky Svazu československých skladatelů 1949-1951, Opus musicum, 2012, roč. 44, č. 2, s. 37-48..
-
TOMOFF, Kiril. Creative union: the professional organization of Soviet composers, 1939-1953. Ithaca, N.Y.: Cornell University Press, 2006..
-
VANĚK, M.:. Byl to jenom rock and roll? Hudební alternativa v komunistickém Československu 1956-1989. Praha: Academia, 2010..
-
Walker-Frolova, Marina. Stalin´s Music Prize. Sovier Culture And Politics. New Haven and London: Yale University Press, 2016..
-
ŽDANOV, A. A. O problémech sovětské hudby, In: O umění (Praha: Orbis, 1949), 53-85..
|