Vyučující
|
-
Křupková Lenka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kopecký Jiří, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Struktura diplomové práce. Předmluva, Úvod, Stav pramenů a literatury, Hlavní tematické kapitoly a podkapitoly, Závěr, Shrnutí (české, anglické a německé), Přílohy, Seznam pramenů a literatury, Rejstříky osobní, věcné, místní aj. 2. Práce s prameny. Hudební archivy a muzea, rozhovory s pamětníky. Hudební prameny uložené ve sbírkách Českého muzea hudby, Státním okresním archivu Olomouc, v regionálních archivech a muzeích, v pozůstalostech u rodinných příslušníků 3. Práce s literaturou českou a cizojazyčnou. Kritéria vědecké publikace. Práce s denním tiskem jako s literaturou a jako s pramenem. Nejvýznamnější české a světové hudební encyklopedie a terminologické slovníky jako zdroj hudebně historického a teoretického poznání. 4. Muzikologická literatura, hudebniny a hudební nahrávky uložené v Ústřední knihovně Univerzity Palackého ve Zbrojnici, ve Státní vědecké knihovně v Olomouci, v Národní knihovně ČR v Praze, Library of Congress ve Washingtonu aj. 5. Jazyková stránka vědeckého textu, hudební terminologie, spisovný jazyk, vědecká přesnost versus čtivost, jednota vědeckosti a popularizace. 6. Metodologie vědecké práce metody historické práce (starší dějiny hudby) 7. Metodologie vědecké práce metody historické práce (novější dějiny hudby) 8. Metodologie vědecké práce metody sociální historie hudby 9. Metodologie vědecké práce - kvantitativní metody v systematické hudební vědě 10. Metodologie vědecké práce - kvalitativní metody v systematické hudební vědě 11. Metodologie vědecké práce metody v etnomuzikologickém výzkumu 12. Specifické metody ve výzkumu populární hudby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 36 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Diplomový seminář 3 je určen studentům 5. ročníku magisterského studia a je zaměřen k diskuzi všech studentů k předloženým kapitolám (event. celkovému projektu) diplomových prací. Diskuze všech členů semináře je řízena vedoucím pedagogem semináře.
Volba metod a struktury písemné práce, schopnost rozpoznat adekvátní postup při zpracovávání kvalifikačních prací, schopnost vést diskuzi k metodologii a obsahu písemné práce. 1. Student zná hudebně historická a hudebně teoretická fakta ze zvolené tematické oblasti diplomového úkolu. 2. Student umí samostatně pracovat s prostudovanou literaturou a vyhodnocovat dochované prameny týkající se zvolené tematické oblasti diplomového úkolu. 3. Student dokáže samostatně kriticky myslet a vytvářet vlastní závěry týkající se jednotlivých úseků dané tematické oblasti.
|
Předpoklady
|
Volba tématu písemné práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní vystoupení a diskuze k přípravám práce, aktivní účast na semináři během semestru. Prezentace v semináři: 1. Téma, cíle, hypotézy a struktura práce 2. Prezentace stavu bádání. Odevzdání písemných podkladů k prezentaci v celkovém rozsahu příspěvku v rozsahu 10 stran textu. Další požadavky: Docházka nejméně 75 %.
|
Doporučená literatura
|
-
Eco, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Votobia, Olomouc.
-
Kubátová Helena. (2009). Rukověť autora diplomky. Olomouc.
-
Petr Boldyš. Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690.
-
Petrů, E. - Bartoš, J. Diplomová práce na FFUP. Olomouc 1978.
|