Vyučující
|
-
Spáčilová Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Metody analýzy gregoriánského chorálu 2. Analýza kontrapunktických technik středověku a renesance 3. Dramaturgie času v hudbě raného baroka 4. "Figurenlehre" a její aplikace 5. Teorie nápodoby a její užití v hudbě 6. Synkreze a transformace sonátové formy 7. Analýza hudebních topoi 8.-12. Samostatné analytické studie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je osvojení pokročilých analytických metod hudby starších stylových období.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen studentům vyšších ročníků (podmínkou je absolvování kurzu Dějiny starší hudby / Hudba 17. a 18. století).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Bartel, Dietrich. (1997). Musica Poetica: Musical-Rhetorical Figures in German Baroque Music. Lincoln - London.
-
Čurda, Martin. Hudba a význam. Sémioticky a hermeneuticky orientované metodologické přístupy v anglo-americké muzikologii posledních desetiletí, Hudební věda LX (2023), č. 3, s. 323-375. 2023.
-
Glüxam, Dagmar. (2020). "Aus der Seele muß man spielen .." Über die Affekttheorie in der Musik des 17. und 18. Jahrhunderts und ihre Auswirkung auf die Interpretation. Wien.
|