Název předmětu | Analýza hudebních skladeb 2 |
---|---|
Kód předmětu | KMU/ANAL2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvod do studia hudební analýzy. 22 doporučení jak analyzovat hudební díla Diethera de la Motteho. 12 podmínek hudební analýzy Clemense Kühna. 2. L. van Beethoven Sonáta pro klavír d moll op. 10, č. 3 (2. věta), 3. J. S. Bach Preludium a fuga č. 14 fis moll (Das Wohltemperierte Klavier, II. díl). Rejcha Fuga č. 22 4. W. A. Mozart Sonáta pro klavír č. 13 B dur K. 333 (4. věta). L. van Beethoven Sonáta pro klavír C dur op. 53 "Valdštejnská" (1. věta) 5. J. Haydn Klavírní trio C dur Hob. XV:27., 1. věta 6. J. Brahms Klavírní trio H dur op. 8, 1. věta, 1. a 2. verze. 7. B. Smetana Trio g moll, 1. věta 8. V. Novák Baladické trio 9. W. A. Mozart Klavírní koncert A dur (1. věta). 10. Dvořák Smyčcový kvartet As dur, op. 105 (1. věta) 11. L. Janáček Sonáta es moll pro klavír 1. X. 1905 (Z ulice). 12. C. Debussy Radostný ostrov. Ch. Ives Unanswered question
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení |
Získání terminologického vybavení a návodu, jak přistupovat k analýze různých žánrů a forem tonální hudby. Předmět seznamuje studenty s analytickými metodami aplikovanými převážně na komorní hudbu zejména 18. a 19. století.
Seznámit se s analytickými přístupy a získat základní terminologické vybavení. Osvojit si schopnost samostatně posoudit a ovládat metody k analýze hudebního díla. Aplikovat nové poznatky na jakékoliv hudební dílo. Získání schopnosti posoudit hudební dílo z hlediska jeho technického vypracování i invence. |
Předpoklady |
Spolehlivá orientace v nauce o hudebních formách a tektonice, harmonii a kontrapunktu.
KMU/ANAL1 ----- nebo ----- KMU/ÚDHA ----- nebo ----- KMU/ÚHK |
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
1. Detailní analýza skladby zadanou vyučujícím, již student přednese ve výuce. Student je povinen připravit studijní materiál pro ostatní spolužáky v semináři. 2. Úspěšné absolvování průběžného a závěrečného testu. 3. 75% docházky |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |