Název předmětu | Seminář k dějinám raného novověku H |
---|---|
Kód předmětu | KHI/YDRNH |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1) 24. 9. Úvod 2) 1. 10. Leopold I. - domácí politika habsburské monarchie v letech 1657-1705 3) 8. 10. Leopold I. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1657-1688 4) 15. 10. Leopold I. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1688-1705 5) 22. 10. Leopold I. - panovník a jeho majestát 6) 29. 10. Josef I. - domácí politika habsburské monarchie v letech 1705-1711 7) 5. 11. Josef I. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1705-1711 8) 12. 11. Josef I. - kariéra a každodennost šlechty na císařském dvoře 9) 19. 11. Karel VI. - domácí politika habsburské monarchie v letech 1711-1740 10) 26. 11. Karel VI. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1711-1740 11) 3. 12. Karel VI. - císař a jeho rodina v soukromí 12) 10 12. Olomouc za časů tří císařů - procházka městem 13) 17. 12. Zápočtový týden
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Kurz se zaměří na problematiku politického, společenského a kulturního vývoje habsburské monarchie v letech 1657-1740, kdy podunajskému soustátí vládl Leopold I. (1657-1705) a jeho synové Josef I. (1705-1711) a Karel VI. (1711-1740). Více než osmdesátiletá epocha panování tří císařů zanechala v dějinách střední Evropy významné stopy - od vytlačení Osmanů a pacifikace Uher, přes další upevnění pozic centralizovaného státu v dědičných zemích až po důraznou proměnu náboženského života, společenského milieu i krajiny v duchu barokní kultury.
Seminář vede posluchače k samostatnému uvažování nad problematikou, schopnosti dohledat a využít příslušné informační zdroje, způsobilosti o problémových otázkách diskutovat a prohlubuje znalosti absolventa o tématu. |
Předpoklady |
Nejsou specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Docházka (2 absence), aktivní účast na semináři, závěrečný test |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archivnictví (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |