Předmět: Seminář k dějinám raného novověku H

» Seznam fakult » FIF » KHI
Název předmětu Seminář k dějinám raného novověku H
Kód předmětu KHI/YDRNH
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Prchal Pavlíčková Radmila, doc. Mgr. Ph.D.
  • Lasztovicza Pavel, Mgr.
  • Peřinová Markéta
Obsah předmětu
1) 24. 9. Úvod 2) 1. 10. Leopold I. - domácí politika habsburské monarchie v letech 1657-1705 3) 8. 10. Leopold I. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1657-1688 4) 15. 10. Leopold I. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1688-1705 5) 22. 10. Leopold I. - panovník a jeho majestát 6) 29. 10. Josef I. - domácí politika habsburské monarchie v letech 1705-1711 7) 5. 11. Josef I. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1705-1711 8) 12. 11. Josef I. - kariéra a každodennost šlechty na císařském dvoře 9) 19. 11. Karel VI. - domácí politika habsburské monarchie v letech 1711-1740 10) 26. 11. Karel VI. - zahraniční politika habsburské monarchie v letech 1711-1740 11) 3. 12. Karel VI. - císař a jeho rodina v soukromí 12) 10 12. Olomouc za časů tří císařů - procházka městem 13) 17. 12. Zápočtový týden

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Kurz se zaměří na problematiku politického, společenského a kulturního vývoje habsburské monarchie v letech 1657-1740, kdy podunajskému soustátí vládl Leopold I. (1657-1705) a jeho synové Josef I. (1705-1711) a Karel VI. (1711-1740). Více než osmdesátiletá epocha panování tří císařů zanechala v dějinách střední Evropy významné stopy - od vytlačení Osmanů a pacifikace Uher, přes další upevnění pozic centralizovaného státu v dědičných zemích až po důraznou proměnu náboženského života, společenského milieu i krajiny v duchu barokní kultury.
Seminář vede posluchače k samostatnému uvažování nad problematikou, schopnosti dohledat a využít příslušné informační zdroje, způsobilosti o problémových otázkách diskutovat a prohlubuje znalosti absolventa o tématu.
Předpoklady
Nejsou specifické předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Docházka (2 absence), aktivní účast na semináři, závěrečný test
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Archivnictví (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní