Název předmětu | Seminář k dějinám 19. století I |
---|---|
Kód předmětu | KHI/YD19I |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Kurz je součástí nabídky seminářů z dějin 19. století, povinných pro studenty historie a archivnictví bakalářského studia. V průběhu semestru bude pozornost věnována základním fenoménům klíčovým pro pochopení kulturního a sociálního vývoje v "dlouhém" 19. století, jako je osvícenství, romantismus, nacionalismus, kolonialismus, urbanizace, vzestup buržoazie, sociální otázka atd. Stranou však nezůstanou ani další vybrané jevy sociálních a kulturních dějin 19. století, jako např. každodenní život či víra a zbožnost. Každá hodina je založena na práci s pramenem či sekundární literaturou, které je student povinen si před každou hodinou prostudovat.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními jevy a procesy, které jsou klíčové pro pochopení kulturních a sociálních dějin 19. století.
Studenti získají povědomí o proměnách evropské společnosti a kultury v "dlouhém" 19. století a seznámí se s odbornou literaturou české i zahraniční provenience věnující se sociálním a kulturním dějinám tohoto období. |
Předpoklady |
U studentů se předpokládá základní faktografická znalost dějin 19. století. Studenti by měli mít alespoň pasivní znalost angličtiny.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Požadavky k zápočtu: účast na seminářích a příprava na ně (tj. důkladné prostudování zadaných textů), aktivní zapojení do diskusí, referát, písemný test na konci semestru |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archivnictví (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |