| Název předmětu | Seminář k dějinám 19. století I |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/YD19I |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Kurz je součástí nabídky seminářů z dějin 19. století, povinných pro studenty historie a archivnictví bakalářského studia. V průběhu semestru bude pozornost věnována základním fenoménům klíčovým pro pochopení kulturního a sociálního vývoje v "dlouhém" 19. století, jako je osvícenství, romantismus, nacionalismus, kolonialismus, urbanizace, vzestup buržoazie, sociální otázka atd. Stranou však nezůstanou ani další vybrané jevy sociálních a kulturních dějin 19. století, jako např. každodenní život či víra a zbožnost. Každá hodina je založena na práci s pramenem či sekundární literaturou, které je student povinen si před každou hodinou prostudovat.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními jevy a procesy, které jsou klíčové pro pochopení kulturních a sociálních dějin 19. století.
Studenti získají povědomí o proměnách evropské společnosti a kultury v "dlouhém" 19. století a seznámí se s odbornou literaturou české i zahraniční provenience věnující se sociálním a kulturním dějinám tohoto období. |
| Předpoklady |
|
U studentů se předpokládá základní faktografická znalost dějin 19. století. Studenti by měli mít alespoň pasivní znalost angličtiny.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Požadavky k zápočtu: účast na seminářích a příprava na ně (tj. důkladné prostudování zadaných textů), aktivní zapojení do diskusí, referát, písemný test na konci semestru |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archivnictví (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |