| Název předmětu | Seminář k dějinám 19. století C |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/YD19C |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Kurz je součástí nabídky seminářů z dějin 19. století, povinných pro studenty historie bakalářského studia. V průběhu semestru bude pozornost věnována základním procesům probíhajících v dlouhém 19. století, jako je liberalismus, feminismus a kolonialismus. Konkrétně je pozornost věnována zejména Francouzské revoluci, nástupu politického a ekonomického liberalismu, emancipačním snahám žen, abolicionismu. Bude sledováno dění v západní Evropě (Francie, Británie), českých zemích, Asii (Japonsko a Čína), Americe (rekonstrukce Jihu) a Africe (kolonialismus). Každá hodina je založena na práci s pramenem či sekundární literaturou, které je student povinen si před každou hodinou prostudovat.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je seznámení se se základními rysy politického, společenského a ekonomického vývoje v dlouhém 19. století.
Studující si prohloubí znalosti o vybraných tématech týkajících se politických, ekonomických a společenských dějin Evropy, USA, Japonska, Číny a Afriky v dlouhém 19. století. Seznámí se s primárními prameny zahraniční provenience, jež jsou důležité pro pochopení tohoto období, a naučí se je analyzovat. |
| Předpoklady |
|
Předpokládá se základní faktografická znalost dějin 19. století a pasivní znalost angličtiny (studium materiálů/videí v angličtině).
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemný test
Požadavky k zápočtu: účast na seminářích a příprava na ně (tj. důkladné prostudování zadaných textů), aktivní zapojení do diskusí, případně referát, písemný test na konci semestru |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archivnictví (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Historie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |