Předmět: Aktivní účast na konferenci

» Seznam fakult » FIF » KHI
Název předmětu Aktivní účast na konferenci
Kód předmětu KHI/YAU
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Oppeltová Jana, Mgr. Ph.D.
  • Peřinová Markéta
Obsah předmětu
Oddělení archivnictví stejně jako celá Katedra historie FF UP klade důraz na samostatnou vědeckou tvůrčí činnost studentů. Protože chceme, aby posluchači byli motivováni i v rámci bakalářského studia se věnovat svým badatelským zájmům a jsme přesvědčeni, že právě tímto způsobem se mohou své vzdělání prohloubit a leccos se naučit. Ústní projev - schopnost srozumitelně předat odborné veřejnosti výsledky bádání, včetně schopnosti vést diskusi a kriticky argumentovat - považujeme za nedílnou součást vzdělání historika. Katedra pravidelně (v každém akademickém roce) pořádá vlastní studentskou konferenci, z níž vybraní účastníci postupují do Celostátní studentské soutěže v oboru Historie a mohou tak vystoupit mezi dalšími posluchači z historických kateder v současné ČR. Prezentací svého - kvalitně provedeného příspěvku - v rámci školního kola posluchač splní požadavky tohoto předmětu. Obdobně se může zúčastnit i jiných vědeckých či populárně vědeckých konferencí, o jejich uznání pro účely tohoto předmětu na základě dodaných materiálů (program konference, prezentace, osnova výkladu) rozhodne garantka.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 100 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je posluchače motivovat k vlastní badatelské práci a k její veřejné prezentaci spojené s diskusí.
Student si musel zformulovat téma práce, provést heuristiku, učinit badatelský závěr a zkusit jej prezentovat. Je vhodné, aby v průběhu své badatelské práce kontaktoval příslušné odborníky na katedře, kteří by mohli jeho úsilí korigovat. Předmět vede k posílení schopnosti posluchačů badatelsky pracovat a své výsledky veřejně prezentovat před odbornou i laickou veřejností.
Předpoklady
Předmět neklade žádné předběžné požadavky na studenta.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

Doložená účast na studentské, vědecké či populárně vědecké konferenci a přednesení příspěvku souvisejícího s tématem studia, odevzdání prezentace
Doporučená literatura
  • (1996). Celostátní studentská vědecká konference - historie 1995. Havířov.
  • Historie ..: celostátní studentská vědecká konference ...
  • (2001). Historie 2000: celostátní studentská vědecká konference: České Budějovice, 5.-6.12.2000. České Budějovice.
  • (2003). Historie 2002: celostátní studentská vědecká konference, Opava 3.12.-4.12.2002. Opava.
  • (2004). Historie 2003: celostátní studentská vědecká konference: Pardubice, 4.-5. prosince 2003. Pardubice.
  • (2000). Historie '99: celostátní studentská vědecká konference: Olomouc, 1.-2. prosinec 1999. Olomouc.
  • (2006). Jak připravit úspěšnou přednášku. Praha.
  • HELCL, Zdeněk. (2013). Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách: osvědčené rady a příklady z praxe. Praha.
  • HUŠÁK, Václav. (2007). Jak napsat publikaci? Jak připravit prezentaci?. Olomouc.
  • MEŠKO, Dušan, KATUŠČÁK, Dušan, FINDRA, Ján. (2006). Akademická příručka. Martin.
  • SCHMIDTOVÁ, M. (2008). Vybrané aspekty tvorby vědeckých prezentací a odborných textů (nepublikovaná přednáška). Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Archivnictví (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -