Předmět: Projektový management

» Seznam fakult » FIF » KHI
Název předmětu Projektový management
Kód předmětu KHI/QPM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kohoutová Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Peřinová Markéta
Obsah předmětu
Kurz sestává z teoretické a praktické části. 1) V teoretické části budou studenti seznámeni se základy projektového řízení: a) co je to projekt, jaké jsou základní principy jeho fungování a zásady správného řízení b) příprava a realizace projektu po obsahové stránce c) příprava a řízení rozpočtu projektu d) základy řízení lidských zdrojů e) prospěšná administrace projektu f) jak napsat kvalitní projektovou žádost 2) V praktické části pak bude následovat praktická aplikace získaných poznatků. Studenti si projektování vyzkouší na modelových projektech: - Připravována je projektová žádost ke skupinovému projektu. - Skupinový projekt je následně realizován, uzavřen a vyhodnocen. - Samostatně studenti připravují v písemné podobě žádost k individuálnímu projektu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 35 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kurzu je seznámit studenty magisterského studia se základy projektového řízení ve vztahu k oboru, tzn. historickým disciplínám. Kurz vychází ze skutečnosti, že projektování je v současné době běžnou součástí praxe v oboru a oborově příbuzných institucích. Organizace konferencí, realizace výstav, digitalizace fondu apod., to vše jsou dílčí projekty, které musí být řádně připraveny a následně řízeny, aby došlo k naplnění stanovených cílů. Tyto dovednosti jsou v současné době o to důležitější, že mnohé z těchto aktivit jsou realizovány v rámci samostatných projektů financovaných z grantových zdrojů. Tento kurz vznikl v rámci projektu Inovace studia Historických věd na Univerzitě Palackého, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0025.
Student zná základy projektového řízení, umí připravit projekt malého a středního rozsahu a následně ho realizovat. Student zná základy řízení obsahové i rozpočtové stránky projektu, je proškolen v základních aspektech řízení lidských zdrojů. Student je schopen připravit projektovou žádost k projektu.
Předpoklady
Kurz je určen pro studenty magisterského studia historických věd.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta

Student je povinen účastnit se přednášek a seminářů a vypracovat zadané úkoly: - Příprava projektové žádosti ke skupinovému projektu, na němž pracují všichni frekventanti kurzu společně. - Realizace výše uvedeného, modelového skupinového projektu. - Příprava projektové žádosti k individuálnímu projektu.
Doporučená literatura
  • Applegarth, Mike and Poster, Keith. (2006). Projektový management. Praha.
  • Fox, Arlen Sue and Ellen Karsh. (2009). The Only Grant-Writing Book You?ll Ever Need: Top Writers and Grant Givers Share Their Secrets. New York.
  • Orlich, Donald C. and Nancy R. Shrope. (2013). Developing a Winning Grant Proposal. Abingdon and New York.
  • Robbins, Veronica. (2010). 101 Tips for Aspiring Grant Writers. Woodland.
  • Smith, Nancy Burke and E. Gabriel Works. (2012). The Complete Book of Grant Writing: Learn to Write Grants Like a Professional. Naperville.
  • Svozilová, Alena. (2011). Projektový management. Systémový přístup k řízení projektů. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historie (2012) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní