| Název předmětu | Woman in Modern History |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/EWMH |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
After a brief introduction to the heritage of the 18th century and of the Enlightenment science and discourse, the course focuses on the experience of women from different social classes and various European regions. A special attention is paid to the concept of separate spheres and its gendering as well as to the glorification of motherhood. For the contextual reasons, one class focuses on the issue of men and masculine identity. In the second half of the semester, the basic features of the feminist movement development, up to establishing gender studies as one of the fields of social sciences, will be discussed, and new trends in the fields of women´s history and gender history will not be left aside. The language of instruction is English.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
|
| Výstupy z učení |
|
The goal of the course is - on the background of gender and gender relations, to acquaint students with the construction of feminine identity and with the variety of woman's roles in the modern society; - to develop their skills in working with scholarly literature and in interpreting primary historical sources.
Students acquire a good knowledge of how the idea of feminity developed in the course of modern history as well as of how women themselves experienced their feminity. Students practice working with primary historical sources as well as with scholarly secondary literature dealing with the theme. |
| Předpoklady |
|
Students are supposed to be acquainted with modern social and cultural history. Students are supposed to have good active and passive knowledge of English.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Písemný test
Credit requirements: - Participation in the classes (3 absences max) - Participation in the class discussions - Reading the assigned texts before coming to the class, student must be prepared to speak about the text in the class - 1 written task: students will find tasks for the individual work in the Moodle > they are expected to submit the answers in a written form and upload them in the Moodle before the deadline - Written exam |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy maior (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy minor (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Euroculture (2023) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Euroculture (2023_S24) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Historické vědy (2019) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Euroculture (2023_N24) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro střední školy a 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |