Vyučující
|
-
Peřinová Markéta
-
Šedivý Ivan, doc. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Analýza definic, struktur, funkcí a typolologií různých mýtů vychází z komparace různorodé evropské a české historiografické produkce za posledních dvacet let.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Teoretické vymezení pojmů (např. mýtus) a obsahová analýza na konkrétních příkladech z novodobé české historie.
Základní znalost uvedené problematiky.
|
Předpoklady
|
Základní znalost uvedené problematiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Četba předepsané základní literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Budil, I. T. (1992). Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha.
-
Holec, Roman. (2009). : Rod v revolúcii a revolúcia v tradíciach rodu. K stratégii správania sa a tvorbe historického mýtu, Moderní dějiny.
-
Magris, Claudio. (2009). Habsburský mýtus v moderní rakouské literatuře..
|