Vyučující
|
-
Peřinová Markéta
-
Nováček Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod do metody terénního archeologického výzkumu: smysl studia, epistemologické přístupy v archeologii, definice archeologického projektu 2) Přípravné fáze archeologického projektu, význam a metody archeologické predikce 3) Vzorkování v archeologii 4) Terénní výzkum stratifikovaných situací, stratigrafická analýza, syntéza a interpretace 5) Standardizace terénního výzkumu. Jemné analytické metody v terénu a rozsah jejich využití, multi-proxy analysis 6) Postexkavační fáze výzkumu. Význam a příklady použití kvantifikačních a statistických metod analýzy a syntézy dat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Navazující semináře na předmět Archeologický terénní projekt budou vyplněny diskusemi se studenty nad probíranou problematikou, studenti si budou připravovat vstupní referáty na základě průběžně zadávané literatury a diskusní příspěvky.
Schopnost připravit a vést terénní archeologický projekt a zpracovat získaná data.
|
Předpoklady
|
Základní představa o metodách terénního archeologického výzkumu z bakalářského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium domácí a zahraniční literatury k jednotlivým tématickým okruhům přednášky podle připraveného seznamu a harmonogramu. Příprava a prezentace referátu na relevantní téma, účast v následných diskusích na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
|