Vyučující
|
-
Peřinová Markéta
-
Hlava Miloš, Mgr. Ph.D.
-
Zeman Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Vostrovská Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Kalábková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Různý - dle aktuální nabídky zveřejněné na: https://stag.upol.cz/portal/studium/prohlizeni.html?pc_pagenavigationalstate=H4sIAAAAAAAAAGNgYGBkYDG2NDQWZmQAsTmKSxJLUr1TK8E8EV1LIyNjY3MjA2MzC1MTczNDcyNToAwDAGH_FxM4AAAA#prohlizeniSearchResult Například: Počátky neolitizace (Ivana Vostrovská). Vybrané kapitoly z období popelnicových polí a doby halštatské (Martin Golec). Vybrané kapitoly z doby římské a stěhování národů (Tomáš Zeman). Monastická archeologie (Karel Nováček).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Přednášky rozšiřují stabilní penzum vyučované látky bakalářského studia o speciálně zaměřená témata a výsledky aktuálních výzkumů v České republice i zahraničí. Seznamují rovněž s konkrétní (vybranou) problematikou pravěkého, protohistorického nebo historického kulturního vývoje (např. počátky neolitizace, vybrané kapitoly z výzkumu neolitu a eneolitu, monastická archeologie, montánní archeologie, archeologie modernity ad.). Seznamují studenty s klíčovými vědeckými osobnostmi české a moravské archeologie. Studenti si pětkrát během studia zvolí z aktuální nabídky přednáškových cyklů.
Orientace v některých specializovaných tématech aktuální archeologie.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v nejstarších dějinách našeho území.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Účast na vstupním tutorialu - 1 hod: seznámení s obsahem a způsobem studia předmětu, výběr tématu práce. Účast na průběžném tutorialu: 4 přednášky věnované vybraným kapitolám. Konzultace - nejméně dvě konzultace na začátku a v průběhu semestru: stanovení postupu individuálního studia a zadání úkolů. Podle potřeby studenta jsou možné další průběžné konzultace. Student má možnost zvolit si formu průběhu konzultace s vyučujícími, a to buď formou osobního setkání, nebo přes mail, skype, facebook apod. Kontrola studia je řešena zadáním série úkolů, jež bude muset student splnit mezi konzultacemi.
|
Doporučená literatura
|
-
Jiráň, L. ? Venclová, N. (eds.). (2007). Archeologie pravěkých Čech 1?8.. Praha.
-
Lukes, A.; Zvelebil, M. (eds.). (2004). LBK dialogues: Studies in the formation of the Linear Pottery Culture. British Archaeological Reports International Series 1304. Oxford.
-
Mithen, S. (2006). Konec doby ledové. Dějiny lidstva od r. 20 000 do r. 5 000 př. Kr.. Praha.
-
Pavlů, I. (2004). Neolitizace střední Evropy, rukopis na www.bylany.com. Praha.
-
Pavlů, I.; Zápotocká, M. (2007). Neolit. Archeologie pravěkých Čech 3. Praha.
-
Popelka, M.; Šmidtová, R. (eds.). (2014). Neolitizace aneb setkání generací. Praha.
-
Tichý, R. (1999). Monoxylon II. Plavba po 8 000 letech. Hradec Králové.
-
Vencl, S. (ed.); Fridrich, J. (2007). Archeologie pravěkých Čech 2. Paleolit a mezolit. Praha.
|