Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod definice a základní roztřídění 2. Středomoří 3. Pyrenejský poloostrov 4. Francie 5. Benelux 6. Britské ostrovy 7. Německo 8. Polsko 9. Čechy 10. Morava 11. Slovensko 12. Rakousko 13. Maďarsko 14.-24. Výsledky analýzy shody, rozdíly, shrnutí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je věnován jednomu z největších fenoménu období mladší a pozdní doby kamenné stavbám typu erdwerk a megalitické architektuře. Po úvodní definici a přehledu těchto typů objektů na vybraných územích Evropy (viz. Obsah), následně budou tyto objekty analyzovány a budou hledány vzájmené shody i rozdílnosti.
Rozšíření znalostí ve studované problematice.
|
Předpoklady
|
Dobrá orientace v kulturním a prehistorickém vývoji období neolitu a eneolitu ve střední Evropě.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na výuce a studium doporučené odborné literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Kulczycka-Leciejewiczowa, Anna. (1978). The role of the southern cultural model in the Polish Neolithic.. Godišnjak 16, Sarajevo, 105-115.
-
Řídký, Jaroslav. (2011). Rondely a struktura sídelních areálů v mladoneolitickém období. Brno - Praha.
|