Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře jsou zaměřeny na postižení jevů a procesů antické společnosti, které ovlivnily další vývoj lidstva (demokracie, architektura a sochařství, divadlo a drama, náboženství a mytologie, Římané ve střední Evropě, antické tradice v Olomouci). Jejich součástí je rozbor úryvků z primárních pramenů (děl antických autorů) i kapitol z novodobých publikací a článků v časopisech k tématům jednotlivých seminářů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Postižení jevů a procesů antické společnosti, které ovlivnily další vývoj lidstva; schopnost rozboru a interpretace základních pramenů a literatury k tématům seminářů.
Postižení jevů a procesů antické společnosti, které ovlivnily další vývoj lidstva; schopnost rozboru a interpretace základních pramenů a literatury k tématům seminářů.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast v seminářích (příprava ze zadaných seminárních materiálů a literatury), úspěšné absolvování písemného zápočtu z dějin antického starověku.
|
Doporučená literatura
|
-
Bleicken, J.:. (2002). Athénská demokracie.. Praha.
-
Borecký, B. a kol.:. (1961). Antická kultura.. Praha.
-
Vernant, J. P.: . (2005). Řecký člověk a jeho svět.. Praha.
-
Vidman, L.:. (1986). Od Olympu k Panteonu.. Praha.
-
Wolters, R.:. (2002). Římané v Germánii.. Praha.
|