Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka teorie konzervace a restaurování skleněných artefaktů. Praktické cvičení se skleněným materiálem. Mechanické čištění skleněných předmětů, konzervace a restaurování. Praktické cvičení fotografické dokumentace. Digitální zpracování fotografické dokumentace v grafických programech (např. Gimp a Inkscape). Individuální praktická cvičení laboratorního zpracování archeologických nálezů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Laborování, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získání praktických zkušeností s prací s archeologickým skleněným materiálem.
Znalost postupů konzervace a restaurování skleněného materiálu. Získání praktických dovedností - konzervace a restaurování archeologického skla a fotografické dokumentace archeologických nálezů, dále základní očištění, třídění a inventarizace movitých archeologických nálezů.
|
Předpoklady
|
Základní přehled v archeologických kulturách střední Evropy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na semináři, průběžné konzultace s vyučujícím a samostatná práce při praktických cvičeních.
|
Doporučená literatura
|
-
Kuna, M. ed. (2007). Archeologie pravěkých Čech I. Pravěký sevět a jeho poznání.. Praha.
-
Podborský, V. ed. (1993). Pravěké dějiny Moravy. Brno.
|